Jakou taktiku volit při různém emočním nastavení protějšku?

Pokračujeme v realizaci dlouhodobé rozvojové akademie vrchních a staničních sester. Tentokrát jsme se zaměřili na dovednosti manažerské komunikace. Nejvíce aktivní byly účastnice při tréninku dovednosti volit vhodný styl komunikace s ohledem na emoční stav protějšku. Naučili jsme se rozpoznávat emoce, jejich typy a poznali jsme taktiky, které efektivně posouvají emoce protistrany pro nás žádoucím směrem. Poučné bylo sdílení zkušeností mezi účastnicemi, kdy jsme definovali nejčastější oblasti problémové komunikace a formulovali jsme způsob aplikace poznatků v těchto situacích. Přestože na kurzu bylo více jak 20 účastnic, podařilo se dosáhnout solidní míry zapojování všech do tréninku dovedností. Přispěl k tomu pozitivní a proaktivní postoj všech zúčastněných, což je pro lektora vždy usnadnění jeho role. Po kurzu jsem měl příležitost zrekapitulovat dosavadní průběh s náměstkyní pro ošetřovatelskou péči Mgr. Veronikou Neničkovou, MBA. Při téměř 1,5 hodinovém rozhovoru jsme podrobně prošli cíle, výstupy a obsah trénovaných dovedností a potvrdili jsme si, že zvolený směr programu je účelný a smysluplný. Těším se na další pokračování v květnu!